Reklamačný poriadok
Reklamačný poriadok www.industrialcolor.sk
Reklamačný poriadok a odstúpenie od zmluvy
Odstúpenie kupujúceho od kúpnej zmluvy na základe ustanovenia § 7, 8, 9, 10 zákona č. 102/2014 Z.
z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na
diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení
niektorých zákonov (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na základe zmluvy
uzavretej na diaľku") :
- Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v lehote 14 pracovných dní od prevzatia tovaru
podľa Dodacích podmienok bez udania dôvodu v súlade s ust. § 7 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z.z. o
ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na
diaľku
- Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že predávajúci včas a riadne splnil svoje
informačné povinnosti podľa ust. § 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na základe
zmluvy uzavretej na diaľku.
- Reklamovať tovar a jeho vady musí urobiť kupujúci písomnou formou, e-mailom alebo poštou
prostredníctvom Reklamačného formulára
- Odstúpenie od zmluvy musí kupujúci urobiť písomnou formou- e-mailom alebo poštou
prostredníctvom Reklamačného formulára
- Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí obsahovať identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum objednávky,
presnú špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má predávajúci vrátiť už prijaté plnenie najmä číslo účtu
a/alebo poštovú adresu. Zároveň s odstúpením od kúpnej zmluvy je povinný doručiť predávajúcemu
tovar spolu s príslušenstvom vrátane dokumentácie, návodu, záručného listu, dokladu o zaplatení a
pod. a v originálnom obale.
-Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy v súlade s ust. § 7 ods. 6 predmetom ktorej je predaj tovaru
zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa- tovaru zhotoveného osobitne na
objednávku: napr.:
- zákazkové miešanie farby,
- tovaru vyhotoveného na mieru
- tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa.
-Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy v súlade s ust. § 7 ods. 6 predmetom ktorej je poskytnutie
služby, ak sa jej poskytnutie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol
riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom
poskytnutí služby a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby.
- V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy je povinný doručiť predávajúcemu tovar do 14 dní od
odstúpenia od zmluvy
-Predávajúci nie je povinný pri odstúpení od zmluvy, ktorej predmetom je predaj tovaru vrátiť
kupujúcemu platby skôr, ako mu bude tovar doručený, alebo kupujúci nepreukáže zaslanie tohto
tovaru predávajúcemu /napríklad preukázaním podacieho lístku na pošte/
-Pri odstúpení od zmluvy, znáša kupujúci náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu
- Predávajúci vráti kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu za tovar uvedenú v záväznom akceptovaní
objednávky vrátane nákladov, ktoré kupujúci vynaložil v súvislosti s objednaním tovaru v lehote 14
dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy a po doručení tovaru predávajúcemu
bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim písomnou formou avšak
predávajúci a kupujúci sa môžu dohodnúť aj na inom spôsobe vrátenia platby. (faxom, e-mailom
alebo poštou).
Postup pri reklamácii tovaru zákazníkom :
Reklamačný poriadok
- Reklamovať je možné iba tovar zakúpený na internetových stránkach elektronického obchodu
predávajúceho, ktorý vykazuje vady, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci a vzťahuje sa
naň záruka.
- Kupujúci je povinný všetok dodaný tovar prezrieť a skontrolovať kvalitu a funkčnosť dodaného
tovaru čo najskôr po jeho dodaní a prevzatí vrátane úplnosti dodávky. Pokiaľ tak neučiní, može
uplatniť nároky z vád zistených pri tejto kontrole len keď preukáže, že tovar mal tieto vady už v čase
prevzatia tovaru.
- Ak tovar vykazuje vady, kupujúci má právo uplatniť reklamáciu v prevádzkarni elektronického
obchodu predávajúceho písomnou formou a doručí reklamáciu predávajúcemu osobne,
elektronicky alebo písomne na poštovú adresu.
-Predávajúci vydá v deň začatia reklamačného konania kupujúcemu doklad o prijatí reklamácie vo
vhodnej forme určenej predávajúcim, kde je povinný uviesť vady tovaru a deň začatia reklamačného
konania. Tento doklad slúži kupujúcemu ako doklad k opätovnému vyzdvihnutiu reklamovaného
tovaru.
--Reklamačné konanie na tovar, ktorý je objektívne možné doručiť predávajúcemu, začína dňom,
kedy kupujúci splní nasledujúcepodmienky:
doručenie písomnej reklamácie predávajúcemu a to osobne, poštou, alebo elektronickou poštou (e-
mailom).
a doručenie reklamovaného tovaru vrátane príslušenstva. Reklamovaný tovar je nutné doručiť do
sídla prevádzky predávajúceho, ak predávajúci neurčí inak (napr. dopraviť tovar priamo do
servisného strediska) a to osobne alebo poštou.
-Predávajúci vybaví reklamáciu v termíne do 30 dní od začatia reklamačného konania, o čom vydá
kupujúcemu písomný doklad.
Kupujúci nemá právo uplatniť reklamáciu na:
- záruku na vady, o ktorých bol predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých
s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.
- na nevyhovujúci odtieň farby, pretože predávajúci nezodpovedá za zobrazenie jednotlivých
odtieňov na výstupnom zariadení (monitor, tlačiareň) kupujúceho.
Kupujúci bol riadne oboznámený tým, že odtieň objednaného tovaru sa môže líšiť od skutočnosti a
tým kupujúci prevzal plnú zodpovednosť za zvolený odtieň.
Nárok na uplatnenie záruky u predávajúceho kupujúcim zaniká:
a) nepredložením dokladu o zaplatení, dodacieho listu alebo záručného listu, príslušenstva alebo
dokumentácie tovaru.
b) neoznámením zjavných vád pri prevzatí tovaru.
c) uplynutím záručnej doby tovaru.
d) mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim.
e) používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a
mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu.
f) neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar.
g) poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami
uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými
predpismi platnými v SR.
h) poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami.
i) neodborným zásahom, poškodením pri doprave, poškodením vodou, ohňom, statickou či
atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci.
j) zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.
- Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu, bude reklamácia vybavená nasledujúcim spôsobom:
predávajúci zabezpečí odstránenie vady, alebo
predávajúci vadný tovar vymení (určenie spôsobu vybavenia reklamácie závisí na rozhodnutí
predávajúceho a kupujúci sa nemôže určenia vybavenia svojej reklamácie domáhať).
- Pokiaľ sa jedná o vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viackrát opakovanú odstrániteľnú
vadu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných vád, ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar
riadne užívaný ako bez vady, predávajúci vybaví reklamáciu:
výmenou tovaru za tovar iný, funkčný, rovnakých alebo lepších technických parametrov, alebo
v prípade, že nemôže predávajúci vykonať výmenu tovaru za iný, vybaví reklamáciu vystavením
dobropisu na vadný tovar.
- Pre účely reklamácie sa za viackrát opakovanú odstrániteľnú vadu považuje výskyt jednej
odstrániteľnej vady viac ako dvakrát.- Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných
vád považuje výskyt viac ako troch rôznych odstrániteľných vád súčasne. - Tento reklamačný
poriadok platí pre všetky prípady, okrem prípadov, kedy boli v kúpnej zmluve dojednané iné záručné
a reklamačné podmienky.